Well It goes like this: The fourth, the fifth.

Äntligen jobbat klart. Idag var det faktiskt hyfsat skoj. I tre dagar har jag och Sofia märkt cyklar, delat ut information, bärt möbler, flyttat möbler och självklart soppat. Ungefär det.

Hoppade Rocket igår. Sara var där och kollade på oss. Hade tidemannatygler så han var lugnare än förra fria hoppningen. Men tycka att det är roligt när de andra hoppar och galopperar är fortfarande skoj. Eftersom både Susanna och Mogges ägare sagt att jag måste få bättre galopp på honom för att han ska kunna bli bättre på att placerat fötterna i galoppen eftersom hon trodde att det var orsaken till varför han sparkade i galoppen. Och för det behövs när man ska hoppa. Men när vi hade jättebra fart, så lyckas han ändå få in en spark, och dessutom en riktigt bra. Jag börjar tro att han endast sparkar för att vara elak. Men om det är någon om har något tips på att man kan få bort hans dåliga ovana, säg till!?!?!? Hoppade i varje fall 50 cm som högst ;) haha. Men det var ett "rättuppstående" (en bom och en på marken) med två lejon vid varje hinderstöd. Så han var faktiskt duktig. Men tyckte att han hade lite dålig bjudning mot hindrerna. Men jag gjorde verkligen inte mitt bästa heller och sen tror jag att han är lite okoncentrerad när det är andra hästar där, vilket gör att han inte koncentrerar sig på hindret utan vad som händer runt om. Men tyckte att han var duktig ändå.

Sedan hände verkligen världens sötast sak. Benny, stor vit häst tyckte att lejonen vid hindret var läskiga. Efter ett tag vågade han peta med mulen på den och sparka lite med hoven. Söt! Sen började han bita den i örat och lite var stans. Men det fanns ju två stycken också, nästa. Underbart söt!

Nu ska jag kolla på TV och äta lite mer godis!
Btw, hittat min brödfriend. Loveli


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0