ROCKET

Hoppade Rocket lite idag! På fri hoppning. Eftersom han annars har tidemanatygel red jag istället med vanligt martingal vilket gjorde att han gick skithögt med huvudet och kunde inte slappna av. Att en häst springer och hoppar över ett hinder tycker Rocket ser jätteskoj ut och vill självklart göra likadant! Otroligt jobbigt att rida honom bland andra, vill verkligen inte att han ska sparka någon! Även om han kanske inte är sura på dom så kanske han sparkar emot min skänkel och då är de lite hårdare än de "försvars sparkarna " han gör mot hästarna. Men red istället på en volt med en bom och ett sockerbitskryss. Hoppade lite i trav när han lugnat ner sig och lite små galopp efter. Men hoppa och hålla på kunde man fortfarande. Han fick in en riktigt bra spark som faktiskt kändes lite!! Sedan har jag ju självklart sträckt mig i jumsken(?) haha eller hur de stavas!
Men tyckte han var duktig ändå. Hade tänkt vara med på varje "fri hoppning", fast de är bara varje torsdag varje ojämn vecka. Men verkligen jättebra för honom med tanke på att han får träna på att koncentrera sig mer på mig och inte på alla andra, och kanske inte sparka mot andra hästar och sen gillar han att hoppa! ^^

Imorgon ska jag rida honom igen,men ska ta de lugnt då eftersom han var helt genomsvettig nästan. Även rida massa nästa vecka för Sara inte hinner. De ska bli skoj =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0