Rex Sunshine.

Ja, nu tänkte jag ta och skriva lite! Rex Sunshine heter hon, 3 år och ska tyvärr säljas. Där av skulle jag visa henne för köpare i söndags. Det gick ju sådär! Det var första gången jag ridit henne när det inte varit typ 30 grader och sol! Så det kan ha legat något i det, vilket hon nu kommit på hur man är en riktigt häst(!).. haha! Men som tur gick det ändå hyfsat bra.

Hon körde sitt egna race kan man väl säga. Körde lite bockningar nästan in i stacketet, sen försökte hon dra ifrån min jobbiga hand enligt henne. Genom att hoppa framåt och sedan rakt upp, och framåt två gånger till. Eftersom det då blev två hopp framåt, var jag tyvärr redan baktung och åkte ner över rumpan. Landade på axlarna och huvudet, men det gick bra.. kanske en litenliten hjärnskakning! Men man överlever ju ;)

Vid andra försöket, Sandra skulle inte släppa, haha! Det gick ju bra när hon vänder mot Sandra och ställer sig/hoppar framåt, haha. Sätter av i galopp, och börjar hoppa runt när jag får lite "kontroll". Men ja, det var nog bäst att jag landade på marken ;) haha!

Så nu börjar vi om ifrån noll lite, men det kommer nog gå bra. Gått ganska snabbt fram med henne, så får gå tillbaka lite. :)

Har dock ingen bild på kellgrisen men det får jag ta någon dag! :)
/em.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0