Gårdagens ridpass.

Red ju Cosma igår som jag inte gjort på mer en vecka! (Vad konstig den meningen låter, men men ni fattar!) Hon kändes dock inte riktigt med, var faktiskt inte så fjantig, eller hon var det men bara för att hon skulle ha något att göra i princip. Hon lyssnade heller inte så bra för skänkeln, kanske var för att jag inte hade sporrar eller spö. Så försökte bara att få fram henne bättre i traven! Sedan i galoppen var hon väldigt känslig i munnen! Tog jag bara lite lite i ytter så kortade hon upp sig jättejättemycket! Sedan bytte hon galopp där hon fjantade sig. Så istället ställde jag mig upp och red på ordentligt längs hela fyrkantspåret och reglerade tempot. Dock var hon väldig jobbig vid den jobbiga sida i vänstervarvet! För er som inte vet har vi lite skit och saker längs ena sidan i paddocken, det tycker Cosma är jätteläskigt, ungefär! Så när jag tvingade henne att gå där i galoppen, hoppade hon såklart runt och ställde sig! Hon jobbade sig ganska mycket så i början, någon ville inte jobba! Men efter ett tag gick allt mycket bättre och hon lyssnade på mig istället.
Red även 8an och varierade mellan alla gångarter. Då tänkte jag mer på att få fram henne och inte mycket på handen eftersom hon var så känslig. Hon blev mycket mjukare och lyssnade även där mycket bättre :)
/em.

Kommentarer
Postat av: sara

bekväm dam?? :P

2010-05-19 @ 00:31:13
URL: http://sanslosasara.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0