Dagens ridpass - Urlin


Nu har jag ridit igen! Det var ju ett tag sedan.. Red lille UrreBurre! Himla trevlig faktiskt! Så himla stor skillnad att sitta på en äldre häst! Helt sjukt! Senast jag red en annan häst var ju i januari när jag skrittade Cosma (igångsättning efter vintervila) sedan red jag senast henne ordentligt i november!

Vi red Herrgårdsrundan. En häst man kan sitta ner på i traven, bra träning för mig som Aldrig gör det! (men nu ska det bli ändring på det!) Så travade i lugnt takt när Gabriel skrittade bredvid i början. Jobbade henne inte så mycket, då hon inte är i helt igång än. Hade mycket skänkel och handen, och lät henne gå på. Såg till att hon lyssnade fram och bak och böja sig. Gick bra! Fast inte när Gabriel började trava jättsnabbt i en backe, då russade hon iväg och bromsen fungerade inte alls! Men men, allt kan inte vara bra ;)

Sedan skrittade vi ett bra tag! Tog lite trav på grusvägen. Där lyssnade hon bra, dock lite spänd i början. Lyckades öka och minska steget lite i slutet. Sedan tog vi en kort liten galopp. Urlin först, vilket hon gjorde bra! Rusade inte iväg och arbetade ändå bra, men ville inte fortsätta när det blev plant. Men som sagt tog bara en kort galopp så det räckte!



/em.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0