Problems.

Hej hej!

Nu blir det här en hästblogg eller något liknande! Men ja, var jag tvungen att skaffa mig en häst med så mycket problem?! Haha! Det är ju så att jag redan nu börjat fundera hur jag kommer göra efter sommaren med stallplats!

Problem 1:
Hon ska klippas i vinter, eller ja oavsett om hon klipps så ska hon ha täcke! Men i stallet vi står i idag, kan man ej köpa till täckesbyte, det förstår jag ändå 16 hästar, inte bara jag som vill ha det i så fall! Men jag behöver det verkligen. Det går bra när det är sådär minus 10-15 som det varit nu i vinter, för då får hon inte några värmeutslag med täcke inne! Men det är ju de perioderna när det är lite olika väder! Visst när hon inte är klippt, men om hon klipps och får utslag blir det nog inte alls bra!

Om jag nu hittar ett bra stall med täcke osv. ! Då kommer nästa problem!

Problem 2:
Hon kan inte äta all hösilage! Tidigare åt hon hö, för att hon inte klarade av hösilaget. Och när jag flyttade henne till Långås, Lindome. Så var hon inte alls bra! Tappade allt, hela ryggen och rumpan bara försvann. Men nu i detta stallet är det jättebra! Detta hösilaget är inte så blött, så det funkar bra.

Så det blir ju i så fall om man hittar ett passande stall med täcket, och alla köper in eget mat! Men då måste det ju inte heller vara för långt bort!

/em.


Kommentarer
Postat av: Lovise

Hej, om du vill skicka din mailadress till mig så kan du få bilderna på Sunshine från löshoppningen idag. Blev några fina iaf!

lovise.casserstedt[at]hotmail.com

2011-05-15 @ 21:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0