Imponerande.

Urlin - Idag gick det riktigt bra att rida måste jag säga, riktigt imponerad på både mig och hästen! Jag börjar verkligen hitta henne mycket bättre, det börjar verkligen falla på plats!

För det första så lyssnar hon mycket mycket bättre på handen, och förhållningar över huvudtaget. Visst alla avsaktningar är inte på topp men det är mycket bättre än när jag började rida henne. Det är absolut inte samma stumma mun som det var i början.

Så jag började med att värma upp henne så klart. Sedan så red jag skänkelvikning snett igenom och galopp på långsidan, samlad galopp! Och fredagen och söndagens galopparbete ute gav verkligen resultat kan jag säga! Trodde Aldrig hon skulle kunna gå så lugnt och samlat på så kort tid. Det var inte mycket som krävdes heller. Jag satt bara tungt i sadeln och hade mycket skänkel så gick hon hur bra som helst i galoppen! Den dragiga Urlin som bara rusar iväg och inte lyssnar på handen var helt borta kan jag säga! Helt underbart! Ibland fungerar det liksom! Däremot så var ju skänkelvikningarna lite sådär. Hon tvärade mer än att gå frammåt, och ville inte göra båda sakerna.

Så jag bytte övningsätt. Red längs långsidan och flyttade in några steg, rakt fram och ut till spåret igen. Fungerade lite bättre. Men till slut tyckte hon att det var jobbigt och försökte få av mig, haha! Men sedan släppte det! Då klickade både skänkelvikningen och galoppen! Rikigt duktig häst idag! :)

/em.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0