Urlin.

Idag och igår så var jag och red Urlin igen! Dock märktes det att jag inte ridit ordentligt på ett tag och jag orkade inte alls i galoppen!

Igår:
Då gick det lite sådär! Hon tjafsade lite, och kändes lite sådär. Galoppen var värdelös men hyfsad trav! Ja vad ska kan säga mer?


Idag:
Jag kortade lädrena lite (ja jag är ingen dressyrryttare ;)). Vilket gjorde att jag kunde sätta mig ner bättre och min braiga skänkel kom fram! Det innebar att jag orkade hålla ihop henne mkt mkt bättre i galoppen! Dock inte som senast (ca 2 veckor sedan) Men jag vet inte hur mkt hon har gått osv, kändes som hon hade tappat på ett sätt. Så körde som passet för 2 veckor sedan, skänkelvikning och mkt galopp. Skänkelvikningen gick mycket mycket bättre, och kände att jag börjar bli mycket bättre på att rida henne! Hon tjafsade inte alls lika mkt, och avsaktningar osv var mkt bättre!
Sedan tog jag en galopp på vägen. Där ville hon som vanligt inte fatta höger galopp. Så myckettjafs där, men till slut lyckades jag med det också!

/em.


Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Livet som ryttare i storstan

Bloggtävling på bloggen där du kan vinna det supersnygga pannbandet "Rock circle" från Fortis Et Liber. Var gärna med och tävla om detta superfina pannband! Klicka på länken för att komma direkt till tävlingsinlägget: http://stockholmsjenna.myshowroom.se/bloggtavling-vinn-pannbandet-rock-circle-fran-fortis-et-liber/

2011-09-21 @ 16:13:35
URL: http://stockholmsjenna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0