Me, myself and I.

Jag har kommit fram till att jag måste vara lite räddare om mina händer!!! Först bränner jag mig, sedan får jag en hundtass men 5 klor in i handen!! endast bara två märken men de brände när hon precis gått av, och vad gör jag inte när jag dansar då... jo jag har mitt underbara armband på mig som man kan ändra storlek på så det hänger ju självklart en sak och när vi på dansen ska ner på golvet med handflatorna så får jag självklart snöfyrkanten rakt i i handen!!! Usch vad jobbigt, det gör ju ont bara jag skakar handen.. okej inte så mycket längre men igår iaf.

Ridningen!
Idag har jag ridit Móri och Rocket.

Móri som står i säve, faktiskt fint stall, nybyggt stall med 22 boxar + stallägarens egna del på kanske 10 boxar!, ridhus och paddock. Jätteduktig ägare till Móri, alldeles för duktig för en 15 årig islandshäst! Hon hade tagit en angloarab från 70 cm till 130 cm, endast bara genom att förstå att dressyren är en såpass viktig del i hästens arbete och mycket annat!! Men hon älskade sin lilla luvriga ponny. Men han var faktiskt ganska jobbig att rida. han hade otroligt svårt för trav, och mina benmuskler är kanske inte dom bästa nu efter 2 månaders upphåll(!). Men efter att Angelica hade ridit lite och jag fått ett spö gick det mycket bättre. Såg väldigt rolig ut att rida och jättesöt + bra stall! Men det är nog inget jag vill ha.

Sedan efter lite mat bar det av till landvetter! Två stallbyggnader, en paddock och ridhus med hoppträningar =) Ett fullblod på 12 år, lite temperament och så! Men otroligt rädd om sina öron, så otroligt svår att tränas! Men finns verkligen fina hästar i de stallet. Rocket står i en liten stallavdelning med tre boxar, Rocket och en stor häst + lille shettisen Zlatan. Jag red iaf i ridhuset, han var lite jobbig ibland med skänklarna då han hade en tendens att inte lyssna alls men som håller på att jobbas på! han gick helt ok, men jag är otroligt ovan att rida en så häst nu, men en sån jag vill ha! :) pigg men lite saker att arbeta på. Första gången jag galopperade gick de otroligt bra, hörde ägaren och två kompisar verklige "ooh". då han inte är så jättebra uppbyggd än men sen la han av och sparkade bakut! Men jag är van efter Boompen, det krävs lite högre kickar för att få av mig, *ta i trä*. Han hade svårare för vänstergalopp så där blev de ordentlig fart för att han inte skulle fatta fel och den farten ville han tydligen behålla. Sara blev lite förvånad av att han så pigg. Men hon tyckte att jag var duktig och red honom bra, men eftersom han är så jobbig att tränsa så tyckte hon att jag skulle komma en gång till i veckan så jag kunde försöka igen!

Dock när jag kollar på min mobil när jag kommit hem ser jag ett sms från jennie och undrar om jag vill komma och testa Mac. Men tror inte jag ska de, jag vill ha Rocket om de blir så. En häst jag kan hoppa, träna och utveckla, jätteroligt. Men annars om det inte blir Rocket så åker jag till Björlanda och provar Mackensi! :)

ching Chong


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0