Loveli.

Kan de bli bättre nu eller? Så himla härligt väder!

Jag och Susanna var i stallet igår. Vi stod ute och borstade de små pållarna. Nästan 30 grader i solen och det blåste inte, upp med byxorna och tröjan! haha, Ja vi var själva i stället ;) Man vill ju bli brun!! Sedan började vårt fina träningspass/uteritt. Paddocken först, vilket gick hyfsat bra, men okoncentrerade hästar och vi gick vidare till sandbanan. Måste säga att första galoppen gick otroligt bra! En liten 26 årig arab som galopperar på snedden så fort man tar i tygeln, upp i skogen med rumpan och hoppar lite som han vill, byter sidan varannan sekund. Det tycker ju självklart Rocket tycker är jätteskojigt! Sparkar bakut så fort Bajkal tar ett litet skutt, haha! Till slut började till och med han lära sig att galoppera lite snet och upp i skogen! De slutade nästan med att Bajkal snubblar när han galopperar på snedden och lägger sig nästan ner på sidan. Men som tur var så klarar den gamle gubben av att ställa sig upp igen. jag är faktiskt riktigt fascinerad med tanke på att han ändå hade lite fart i galoppen. Men nu har jag i alla fall lärt mig hur jag ska hålla fast mig med lite kontroll! haha. För den sista galoppen avslutades med sparkar och hopp i vartannat språng. Haha! Otroligt skoj! Snart är det ju torsdag också, ännu mer skoj! =D haha.

Kommentarer
Postat av: Susanna Larsson

Vi får väl hoppas att jag inte dör nästa gång iaf (y) ;D

2009-04-28 @ 23:04:37
URL: http://ssusanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0