Hoppning.

När det gäller stallet! Så hoppade jag med min Pärla i början av veckan! Så duktig! 

Hon hoppade mycket bättre på det "höga" hindret, vilket var roligt att känna, positivt inför framtiden! ;) Fast högt och högt, 60 cm! Men hon blev väldigt härlig att rida! Slappnade av med en gång och arbeta superbra i alla gångarter. Lyssnade även jättebra på mig. Fast kan ju varit att jag fick annat att tänka på. Då jag inte tänker så mycket på att rida, så rider jag bara och allt blir bra. Nu tänkte jag istället på hindrerna och hon tyckte nog det var bra. 

Så på lördag ska vi hoppa lite små titthinder, och lite bommar. Så att vi kommer igång med hoppningen lite nu. Ska bli riktigt skoj! Speciellt eftersom hon börjar få riktigt bra framåtbjudning! Rider ju ut på henne själv, mycket mer framåt än när vi rider med någon annan! Då blir hon jätteseg och tar skydd bakom den andra hästen, istället för att gå fram som när hon är själv.
Sen har hon börjat busa lite också, bocka! Fast hon är inte så bra på det, eller det beror ju på hur man ser det! Sprången är inte så bra. Men hon är himla bra på att dra ner huvudet! Vilket hon verkligen vinner på man jag ju säga!
/em.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0