Hästupdate!

Nu är jag äntligen hemma och duschade efter allt som har med häst att göra!

Dagens pass på Cosma gick bra. Jag har inte ridit henne så himla mycket på sistonde. Så red med gougen och mycket skritt med lite travövergångar. Bara för att få henne att lyssna bättre. Då det senaste känts som hon skitit fullständigt i mig där uppe på ryggen. Men idag lyssnade hon bra, kunde dock varit lite mer reaktion ifrån halt till skritt. Men det blev bra skänkelvikningar också.


Sedan när det kommer till min Snus! Så fick vi något halvdåligt sommarvikarie till veterinär, kändes inte ens som hon var färdigutbildad. Men hon kollade på henne och böjde henne i alla fall, och det såg bra ut! Så nu ska det börja ridas. Skritt med lite trav. Om 1 månad när nästa återbesök så ska vi trava ca 15 min, och kan rida upp till 1 h.
Så nu ska jag ringa hovslagaren så att hon får lite framskor.



/em.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0