21,59.

Jag har blir tydligen påhoppad av en person som inte riktigt kan läsa. Jag har ALDRIG sagt att det är Rockets fel, jag är inte dum i huvudet! Jag vet att kontakten mellan häst och ryttare är jätteviktig, jag har själv uppleft det, speciellt med två hästar under min ridtid, MacKenzie och Finesse. Jag sitter inte i scandinavium och anser att det är hästen fel att ekipaget river, och inte heller jag sälv gör det när jag rider.

Som jag skrev tidigare, eller jag vet inte... men det anser att när man håller på med hästar, och inte bara hästar men alla levande varelser. Man måste ha tålamod! Om man inte har tålamod, så kommer man inte komma någonstans. Nej, jag har inte all kunskap om att rida, det är något man tyvärr inte kan lära sig på ridskola i 8 år. Det är därför man tränar för t.ex. Karolina, då jag anser att hon är mycket duktig när det gäller kontakten mellan häst och ryttare, hur man som ryttare ska göra det rätta för hästen. Om jag hade haft råd med att rida för Karolina så hade jag definitivt fortsatt på Rocket, för att få mer kunskap och erfarenhet. Jag tycker att Rocket är en svår häst att göra rätt på. Jag vet att Karolina och Sara har testat flera olika grejer för att kunna kommunicera med honom på ett sätt han tycker är bättre.

Ridning är något man lär sig, något som man kan tappa också. Om man inte rider för en tränare på ett tag får man mer och mer grejer som brister, sedan lär man sig inte heller nya grejer. Det är därför jag bara ska ta lektioner och lämna Rocket bakom mig. Jag vet att jag tappat mycket se jag slutade rida lektion, men även lärt mig mycket nytt. Men något jag ALLTID vetat är att jag inte är bäst, vilket jag aldrig sagt, så du ju sluta hålla på att klaga på något jag inte har sagt. Jag har heller aldrig sagt att det är Rockets fel. För det är något jag har vetat sedan barnsben.

Sen kan du ju gärna uppföra dig lite mognare och kanske inte kommentera anonymt. Stå upp för vad du säger, eller vad är du rädd för?

/em.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha, jag skrattar åt dig och dina patetiska bortförklaringar.

Tycker du gör helt rätt att gå tillbaka till ridskolan, vissa människor kommer inte längre än ridskola och de kanske är precis där du behöver börja.

Jag behöver inte säga vem jag är, de räcker att du vet att jag är en ifrån stallet och att nu folk vet om hur du beteer dej.



sedan en liten påminelse, man måste kunna rida dressyr innan man ska kunna lära sig hoppa.

2009-12-07 @ 22:37:25
Postat av: Sara

Asså vilken idiot. Vad arg jag blir!!

2009-12-08 @ 08:33:39
URL: http://saraemjonsson.blogg.se/
Postat av: Emii

Ja, men det patetiska är att jag kanske vet vem det är! Och det är ju väldigt fail asså, jag trodde verkligen inte den personen var sån..

2009-12-08 @ 09:02:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0