New ways to get it all.

Skolan idag. Segt men nu är det äntligen lov! Wonderful.
Red Rocket efter skolan. Susanna följde med så hoppade lite, i martingal bland andra hästar. Fast först så hade Py lagt sig ner i hage och kom inte upp, stumpan. Jättesöt gammal häst, född -83. Hoppade i varje fall ett litet kryss som vanligt. Känner att jag verkligen inte är säker! Men jag tror att det är för att jag aldrig verkligen hoppat på honom. Om jag skulle satt upp några hinder och varit själv eller en häst i ridhuset så hade jag nog fått igång mig och honom med för den delen. Men han slappnade verkligen av när de andra hästarna gick därifrån. Fast då passade han självklart på att få in några ordentliga kickar i galoppen! Jag har även märkt att när han galopperar mot hindret så har han ingen kolla alls utan hoppar bara av. Vilket jag inte gillar, som gör mig ännu osäkrare! Men det ska ju verkligen ändras.
Fått lite tips och så, speciellt från Mogges ägare(?). Hon sa att han var galoppör innan! Eftersom jag inte riktigt pratat så mycket med Sara om sådana saker, hade jag ingen aning om det. Men kan förstå varför han är som han är nu. Tror inte riktigt vet hur han ska göra helt med bena i galoppen, för varje gång han sparkar så byter han oftast, antingen helt eller bara till korsgalopp.
Sedan kom även tre hästar till. En islandshäst som inte var från stallet. Den tyckte speglarna var skitläskiga, vilket gjorde Rocket jättenervös! haha. Den gillade visst att springa men sen var det inte så konstigt att den kunde göra det med tanke på att "gubben" satt och bara höll hårt utan att faktiskt göra något.

Men nu sitter jag och lyssnar på hallelujah och även kollat på lite gossip girlsaker på youtube. Snart börjar det! =D haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0