Torsdag

Idag har jag;
- väntat skitmycket på alla himla bussar!
- kollat vad min nya vår/sommarklänning kostar!?
- ätit semletårta! En en semla lika stor som en tårta! mums
- lärt mig gå på is, med och utan häst vi sidan
- folk har blivit sura på mig
- känt mig skitdålig
- lärt mig vad jag ska göra när Rocket är jobbig

Praktiken idag först och sedan stallet. Stallet var ju jätteskoj! Hela stallplanen och de 100 meterna mellan stallet och ridhuset var en blank isbana! Jag tog ut Rocket men fick gå tillbaka och brodda bakbena också. Pratade med en innan och visste inte om jag skulle rida elr gå med honom. Vald med broddar på alla hovar att rida. Men då ville han självklart inte gå, och en annan kom och tyckte att jag skulle gå istället. Så väntade på henne och när hon väl var klar skulle vi gå till ridhuset. En bil från stallet åkte bakom oss men den har ju inte så mycket bättre fäste så jättestressad för att inte vilja bli påkörd om bilen började glida tog vi oss till ridhuset. Fyra hästar var redan där inne. Rocket som är lite sur och ska kicka lite försökte såklart. Sedan gick två och han blev jobbigare. han sa emot skänkeln mycket och hoppade och studsade. Lyckades sparka in i väggen så att alla hästar blev skiträdda och ryttarna sura på mig. När de två andra hästarna skulle gå ut och det bara var pippi och rocket kvar, blev han lite konstig. Så hoppade av honom medans dom gick ut. Självklart sparkade han även en gång till i väggen! Och sur ryttare igen, fast då lärde hon mig istället vad jag ska göra när han gör så. Fungerade jättebra! =D Tillbaka till stallet kom vi också! Men eftersom han blev lite svettig när vi ridit. Så när jag tagit av tränsa, tidemanatygel och ridtäcke, och han står där med uppknäppt sadel som bara ska dras av så lägger sig hästen istället ner i spånet!! Usch vad det verkligen inte har varit en toppendag! Men men..

Nu ska jag äta .. har inte ätit sedan lunch!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0