15,11

Red igår, då. Susanna är snäll och lyssnar på mig. Så det blev en uteritt! Rocket var otroligt snäll i början, han gick neråt mer huvudet, något han inte brukar göra bara sådär, om man inte arbetar ordentligen när man är ute. Blev mycket trav i början, men Rocket föll in i några galopper, hur mjuka och sköna som helst! Till sist tror jag att han kände att han behövde göra sig av med lite energi, så två jättehärliga sparkar som jag knappt märkte blev det. Och sedan ännu mer energi. Det slutade med att vi red på en grusväg längs tågspåret. Rocket travade och galopperad lite smått bakom och jämte Bajkal. Men ja, sen började det. Verkligen panik på honom igår! Rocket sparkade såklart, när han gick breve Bajkal, och träffade honom på rumpan. Något jag tror antagligen var med mening, elak som han är. Sedan blev han också rädd eftersom Bajkal då hoppade ner i "diket" och där lät det. Vilket var skitläskigt tydligen. När vi väl skulle galoppera ställde sig Rocket på frambena och sparkade si sådär 4 gånger i rad. Jag stöd upp och höll händerna på halsen, medans jag kollade i hans skugga. Men när han var klar hade Bajkal kommit en bit, och Rocket blev helt galen. Då stod han och hoppade som en galningen, för jag vågade inte släppa honom, eftersom han i hög fart, som inte alls behöver vara hög fart för honom då han är fd. galoppör. Men är hög fart för andra hästar, så kan han få till dom jävligaste sparkarna. Men till slut fick Susanna stopp på Bajkal och Rocket lugnade ner sig. Sedan fortsatte det lite så med en del jobbiga sparkar och hoppande för man inte får springa. Och lilla Bajkal som är jätterädd för Rocket nu efter två träffar, några andra sparkar mot honom och en del försök och andra lyckade bitningar på rumpan, lille gubben då. Man kan iaf säga att Rocket har en del energi han behöver göra sig av med. Med tanke på att han inte ens kan skritta utan att försöka äta eller bita Bajkal.

haha, Det var de iaf. Nu sitter jag i skolan, efter ett nationellt prov och en samhällslektion. Man kan väl säga att det kunde gått bättre. Men man får hoppas på det bästa! Snart ska jag i varje fall åka in till stan och köpa hårinpackning! Men nu måste jag fortsätta med min hemsida!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0