Dagens ridpass - Urlin.

I morse fick jag ett litet sms, där det stod att jag gärna fick rida UrreBurre i paddocken idag! Självklart, kunde jag tänka mig det!

Eftersom hon inte är helt igång, så blev det vara skritt och trav. Började med att rida på 8an, och lite stora volter. Försökte bara hitta en bra takt och att hon inte skulle rusa iväg. Och böja sig så klart! Lite svår i höger varv, vilket också är mitt svåra. Men gick efter ett tag, när jag gjorde på rätt sätt!

Sedan skulle jag egentligen gjort en annan övning. Men hon schaffsig (stavas?) och slängde mkt, så orkade inte, hihi. Red ett lite mindre fyrkantspår och bara hade tanke att få en bra låg och avslappnad form och att hon vilade lite mer på steget och inte rusa iväg. Vilket faktiskt gick super! Hon började hitta en bra form ganska snabbt. Och rusade bara iväg ibland när jag gav eftergift.

Hon är faktiskt riktigt trevlig att rida! Skön att sitta ned på också. Men lite bitchig kan hon allt vara, torts allt sto..


Sedan så flyttade även jag och Sandra all utrustning till Storås också! Så snart ska jag på och lägga mig så att jag kan gå upp och åka och hämta min häst!!!!

/em.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0