Hästhuvud.

Något jag tycker är lite roligt, att två hästar som jag har ridit och tagit hand om har samma fel på huvudet. Sunshine och Mackensi (stavas tydligen MacKenzie)! Mac till vänster och Sunshine till höger.

Bilden på Mac är nog ganska ny, hittade den i hennes medryttarannons. Men det syns ganska tydligt! Jag fick höra att han som föl fick en spark där. Och veterinären (tror jag) sa att han alltid skulle se ut så. Det står liksom ut lite!

Även Sunshine! Hon blev däremot inte sparkad, utan klanten lyckades bra med att fixa den själv. Hon klättrade lite på väggarna när hon blev installad för 1,5 år sen (gick lösdrift som liten). Då lyckades hon stegra och dänga huvudet rakt ner i gallret, ovanpå alltså. Om ni fattar? Då fick hon det.

Eftersom jag såg att det var exakt så som Mac såg ut. Och Sandra undrade varför hon fortfarande var väldigt stor där. Hon/dom kommer alltid se ut så, helt enkelt!



Som man ser på denna hästen ifrån Hööks ;) Så är den rak istället.



/em.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0